Postkoloniale Theorien praktisch werden lassen: Potenziale und Grenzen einer ‚postkolonialen Brille‘ bei der Analyse und Gestaltung von Religionsunterricht

This article presents the potentials and limitations of a ‘postcolonial lens’. On the one hand, three teaching potentials of postcolonial theories are shown: These theories contribute to a more adequate diagnosis of the socio-political conditions of religious education, to a didactic specification o...

Description complète

Enregistré dans:  
Détails bibliographiques
Auteur principal: Herbst, Jan-Hendrik (Auteur)
Type de support: Électronique Article
Langue:Allemand
Vérifier la disponibilité: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
En cours de chargement...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Publié: Schnider 2023
Dans: Österreichisches Religionspädagogisches Forum
Année: 2023, Volume: 31, Numéro: 1, Pages: 150-165
Sujets non-standardisés:B postkoloniale Exegese
B Religionsbuchanalyse
B Bedingungsanalysen von Unterricht
B postkoloniale Theorien
Accès en ligne: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)