Postkoloniale Theorien praktisch werden lassen: Potenziale und Grenzen einer ‚postkolonialen Brille‘ bei der Analyse und Gestaltung von Religionsunterricht
This article presents the potentials and limitations of a ‘postcolonial lens’. On the one hand, three teaching potentials of postcolonial theories are shown: These theories contribute to a more adequate diagnosis of the socio-political conditions of religious education, to a didactic specification o...
Auteur principal: | |
---|---|
Type de support: | Électronique Article |
Langue: | Allemand |
Vérifier la disponibilité: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Publié: |
Schnider
2023
|
Dans: |
Österreichisches Religionspädagogisches Forum
Année: 2023, Volume: 31, Numéro: 1, Pages: 150-165 |
Sujets non-standardisés: | B
postkoloniale Exegese
B Religionsbuchanalyse B Bedingungsanalysen von Unterricht B postkoloniale Theorien |
Accès en ligne: |
Volltext (kostenfrei) Volltext (kostenfrei) |