Postkoloniale Theorien praktisch werden lassen: Potenziale und Grenzen einer ‚postkolonialen Brille‘ bei der Analyse und Gestaltung von Religionsunterricht
This article presents the potentials and limitations of a ‘postcolonial lens’. On the one hand, three teaching potentials of postcolonial theories are shown: These theories contribute to a more adequate diagnosis of the socio-political conditions of religious education, to a didactic specification o...
Autor principal: | |
---|---|
Tipo de documento: | Electrónico Artículo |
Lenguaje: | Alemán |
Verificar disponibilidad: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Publicado: |
Schnider
2023
|
En: |
Österreichisches Religionspädagogisches Forum
Año: 2023, Volumen: 31, Número: 1, Páginas: 150-165 |
Otras palabras clave: | B
postkoloniale Exegese
B Religionsbuchanalyse B Bedingungsanalysen von Unterricht B postkoloniale Theorien |
Acceso en línea: |
Volltext (kostenfrei) Volltext (kostenfrei) |