Postkoloniale Theorien praktisch werden lassen: Potenziale und Grenzen einer ‚postkolonialen Brille‘ bei der Analyse und Gestaltung von Religionsunterricht
This article presents the potentials and limitations of a ‘postcolonial lens’. On the one hand, three teaching potentials of postcolonial theories are shown: These theories contribute to a more adequate diagnosis of the socio-political conditions of religious education, to a didactic specification o...
Autore principale: | |
---|---|
Tipo di documento: | Elettronico Articolo |
Lingua: | Tedesco |
Verificare la disponibilità: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Pubblicazione: |
Schnider
2023
|
In: |
Österreichisches Religionspädagogisches Forum
Anno: 2023, Volume: 31, Fascicolo: 1, Pagine: 150-165 |
Altre parole chiave: | B
postkoloniale Exegese
B Religionsbuchanalyse B Bedingungsanalysen von Unterricht B postkoloniale Theorien |
Accesso online: |
Volltext (kostenfrei) Volltext (kostenfrei) |