Postkoloniale Theorien praktisch werden lassen: Potenziale und Grenzen einer ‚postkolonialen Brille‘ bei der Analyse und Gestaltung von Religionsunterricht

This article presents the potentials and limitations of a ‘postcolonial lens’. On the one hand, three teaching potentials of postcolonial theories are shown: These theories contribute to a more adequate diagnosis of the socio-political conditions of religious education, to a didactic specification o...

Descrizione completa

Salvato in:  
Dettagli Bibliografici
Autore principale: Herbst, Jan-Hendrik (Autore)
Tipo di documento: Elettronico Articolo
Lingua:Tedesco
Verificare la disponibilità: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Caricamento...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Pubblicazione: Schnider 2023
In: Österreichisches Religionspädagogisches Forum
Anno: 2023, Volume: 31, Fascicolo: 1, Pagine: 150-165
Altre parole chiave:B postkoloniale Exegese
B Religionsbuchanalyse
B Bedingungsanalysen von Unterricht
B postkoloniale Theorien
Accesso online: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)