Postkoloniale Theorien praktisch werden lassen: Potenziale und Grenzen einer ‚postkolonialen Brille‘ bei der Analyse und Gestaltung von Religionsunterricht
This article presents the potentials and limitations of a ‘postcolonial lens’. On the one hand, three teaching potentials of postcolonial theories are shown: These theories contribute to a more adequate diagnosis of the socio-political conditions of religious education, to a didactic specification o...
主要作者: | |
---|---|
格式: | 电子 文件 |
语言: | German |
Check availability: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
出版: |
Schnider
2023
|
In: |
Österreichisches Religionspädagogisches Forum
Year: 2023, 卷: 31, 发布: 1, Pages: 150-165 |
Further subjects: | B
postkoloniale Exegese
B Religionsbuchanalyse B Bedingungsanalysen von Unterricht B postkoloniale Theorien |
在线阅读: |
Volltext (kostenfrei) Volltext (kostenfrei) |