Forschendes Lernen: hochschuldidaktisches Prinzip in religionspädagogischer Perspektive
The higher education principle of learning through research is an inherent characteristic of the basic didactical structure of Protestant theology and increasing the number of practical elements in the training of teachers and clergy has led to its conscious reinforcement. To ensure that the develop...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Deutsch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Mohr Siebeck
[2017]
|
In: |
Zeitschrift für Theologie und Kirche
Jahr: 2017, Band: 114, Heft: 4, Seiten: 471-495 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Deutschland
/ Evangelische Theologie
/ Lehramtsstudium
/ Forschung
/ Lernen
|
IxTheo Notationen: | FB Theologiestudium KBB Deutsches Sprachgebiet KDD Evangelische Kirche RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik |
weitere Schlagwörter: | B
Praxissemester
B Leitfadeninterview B Forschungsbezogene Lehre B Religionslehrer_innen_bildung B Religionspädagogik B Aktionsforschung B Forschendes Lernen B Professionalitätsentwicklung |
Online Zugang: |
Volltext (kostenfrei) Volltext (kostenfrei) Volltext (lizenzpflichtig) |
Zusammenfassung: | The higher education principle of learning through research is an inherent characteristic of the basic didactical structure of Protestant theology and increasing the number of practical elements in the training of teachers and clergy has led to its conscious reinforcement. To ensure that the development of enquiring minds is sustained, a tighter interlocking of all theological disciplines and training phases is additionally necessary. |
---|---|
ISSN: | 1868-7377 |
Enthält: | Enthalten in: Zeitschrift für Theologie und Kirche
|
Persistent identifiers: | DOI: 10.15496/publikation-63151 DOI: 10.1628/004435417X15071165043658 HDL: 10900/121785 |