Forschendes Lernen: hochschuldidaktisches Prinzip in religionspädagogischer Perspektive

The higher education principle of learning through research is an inherent characteristic of the basic didactical structure of Protestant theology and increasing the number of practical elements in the training of teachers and clergy has led to its conscious reinforcement. To ensure that the develop...

Description complète

Enregistré dans:  
Détails bibliographiques
Auteur principal: Lienau, Anna-Katharina 1980- (Auteur)
Type de support: Électronique Article
Langue:Allemand
Vérifier la disponibilité: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
En cours de chargement...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Publié: Mohr Siebeck [2017]
Dans: Zeitschrift für Theologie und Kirche
Année: 2017, Volume: 114, Numéro: 4, Pages: 471-495
Sujets / Chaînes de mots-clés standardisés:B Allemagne / Théologie protestante / Formation universitaire des enseignants / Recherche / Apprentissage
Classifications IxTheo:FB Formation théologique
KBB Espace germanophone
KDD Église protestante
RF Pédagogie religieuse
Sujets non-standardisés:B Recherche-action
B Leitfadeninterview
B Forschungsbezogene Lehre
B Religionslehrer_innen_bildung
B Semestre de stage
B Forschendes Lernen
B Professionalitätsentwicklung
B Pédagogie des religions
Accès en ligne: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)
Volltext (lizenzpflichtig)
Description
Résumé:The higher education principle of learning through research is an inherent characteristic of the basic didactical structure of Protestant theology and increasing the number of practical elements in the training of teachers and clergy has led to its conscious reinforcement. To ensure that the development of enquiring minds is sustained, a tighter interlocking of all theological disciplines and training phases is additionally necessary.
ISSN:1868-7377
Contient:Enthalten in: Zeitschrift für Theologie und Kirche
Persistent identifiers:DOI: 10.15496/publikation-63151
DOI: 10.1628/004435417X15071165043658
HDL: 10900/121785