Interreligiöses Lernen in Jerusalem: Zwei Studienprogramme im Vergleich

This essay presents two programmes of study, both of them initialized about forty years ago in order to offer options for students of Christian theology to stay and study in Jerusalem. One of them fosters a deeper understanding of both biblical exegesis and ecumenical richness of Christianity within...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Markschies, Christoph Johannes 1962- (VerfasserIn) ; Schröder, Bernd 1965- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Deutsch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: ˜deœ Gruyter [2016]
In: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Jahr: 2016, Band: 68, Heft: 3, Seiten: 284-301
normierte Schlagwort(-folgen):B Jerusalem / Theologiestudium / Ökumene / Interreligiöses Lernen
IxTheo Notationen:CC Christentum und nichtchristliche Religionen; interreligiöse Beziehungen
KBL Naher Osten; Nordafrika
KDJ Ökumene
RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik
weitere Schlagwörter:B Theological Education
B Ökumene
B ecumenical relationships
B Interreligiöses Lernen
B Judaism
B Interreligious Learning
B Israel
B Judentum
B Theologische Ausbildung
Online Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (Verlag)
Volltext (doi)
Beschreibung
Zusammenfassung:This essay presents two programmes of study, both of them initialized about forty years ago in order to offer options for students of Christian theology to stay and study in Jerusalem. One of them fosters a deeper understanding of both biblical exegesis and ecumenical richness of Christianity within the context of the Holy Land; the other particularly strives to renew Christian-Jewish relations out of a first-hand knowledge of Modern Hebrew, classical texts of Rabbinic Judaism, Jewish thought and modern multi-faceted Judaism. Thus, both programmes of study are to be seen as illuminating examples for what might be called transnational educational research.
ISSN:2366-7796
Enthält:Enthalten in: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Persistent identifiers:DOI: 10.1515/zpt-2016-0031